Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

22 August 2015

Bila Ayah Bercerita



Selamat di buai mimpi pada yang dah pun lena dan buat2 lah tidor pada yang masih berjaga tu yer. Nikekin x boleh tidor  plak malam ni. Tiba2 teringat cerita my dad tadi...Balik keje tadi singgah umah my lovely dad. Tiba2 dapat plak cerita tentang Nikekin...

Ceritera bermula pada satu kawasan yang tidak diketahui. Kami 5 beradik bermain layang2 di satu kawasan padang yang sangat luas bersama ayah. Nikekin seperti biasa yang terkenal dengan lasaknya, merayap berlari kehulur kehilir tanpa penat. Puas ayah nasihat tapi Nikekin langsung x mendengar kata.

Lama kelamaan ayah penat dan berehat di bawah pokok yang rendang. Tapi baru seketika datang seorang lelaki tua yang meminta izin ayah untuk mengambil Nikekin tetapi ayah tidak membenarkannya.

Ayah bertegang urat dan hampir bertumbuk berkaitan perkara tersebut sehingga lah ayah terjaga. Rupa2 nya ayah hanya bermimpi. Di sebabkan perkara tersebutlah along call Nikekin untuk balik sebab dia cakap ayah rindu Nikekin sampi mimpi2 sebut nama.

Haaa.. korg mesti ingat Nikekin ni jahat kan sebab x selalu balik jenguk parents. Untuk pengetahuan last week Nikekin baru balik jumpa ayah k. Tapi x sangka sampi mimpi2 ayah dekat Nikekin.

Nak tahu 1 secret, sebenarnya kan.... sebenarnya... Nikekin memang manja dengan ayah, Nikekin x malu pun untuk mengaku sebab Ayah adalah lelaki terbaik dan terhebat dalam hidup Nikekin. Love my dad so much.


No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....