Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

22 September 2011

Tersepit Di Antara Dua....


Dunia nie kite sering di beri pilihan antara dua, tiga @ lebih lagi. Tp kite nie sering terkeliru dan kadang2 rase diri terdesak utk membuat pilihan. Sebenarnya kita yg perlu dan harus membuat kptsn utk menentukan pilihan kita  sendiri dan bersedia utk menghadapi segala cabaran ats pilihan kita itu.....

Erm... tp aku nie tersepit di antara pilihan org2 yg aku sayang. Seorang adalah temanku, rakanku, dan seseorang yang terlalu rapat dgn ku dan seorang lagi adalah org yg plg byk berjasa wat diri ini.  Setiap kali hujung minggu, pasti di gangu dgn bermacam2 masalah dan kata2 yg aku sndri kadang2 malas nk dgr..... tp apakan daya aku terpaksa menelan nya demi menjada hati2 org2 yg aku sayang.....

kadang2 aku t'pk adakah aku nie sorg yg takut??? knp aku x brani utk b'suara dan suka mengambil cara utk mendiamkan diri??? mgkn krn ini lah org dgn sesuka hati sahaja melontarkan ape sahaja pada diri ini.... Dan diri ini hanya diam dan menelannya sahaja krn memikirkan hati2 org di sekeliling yg perlu di jaga. Pada ku biarlah aku yg menelanya, jgn bg org2 di sekeliling merasa pe yg aku rase.....
Pesan arwah mak" biar org wat kte, jgn kite wat org"


wat org2 di sekeliling, jgn lah t'lalu pk kn dri sndri... pk lah sejenak pe yg org lain rase dan pk lah sape yg akn m'jadi mgsa ats perbuatan kite, walaupun kadang2 kte x tujukan pada org tu....  wat org2 yg aku sayang, sowi aku x pandai nk meluahkan rasa hati ini. Wat my beloved Z aku btl2 syg ko dan aku harap ko bahagia ngan pilihan hati ko, skali sekala blk lah siapkan lah pape yg ptut k. Curi lah mase walau hanya sedetik utk menguruskan pape yg patut, jgn hanya mengharap pada kami. Krn kami x thu akn cita rasa mu...

wat My beloved N, please lah jgn membesar2 kan perkara yg kecil dan wat Y tlg jgn menambah dan memporakperandakan hdp org...  jaga tepi kain sdri sudah lah....

segalanya hanya luahan hati seorang manusia yg teringin utk melihat segalanya kembali normal seperti sedia kala...... please setiap org memainkan peranan masing2.....

aku disini ingin menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf jika ade kate2 aku yg menguris hati kalian... i'm so sory so much.....

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....