Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

24 September 2015

Ajarkan aku redha

Sayu hiba dan keseorangan. Itu yg kurasakan saat ini. Bersendirian di hari yang penuh keceriaan buat semua. Tidak tahu mana arah yang ingin ku tuju?? Mungkin bersendirian itu lebih baik dr keramaian yg bisa membuatkan hati terluka @ terpaksa mereka sebuah cerita.

Jadi aku memilih untuk sendiri. Tanpa sedar air mengalir membasahi mata. Aku redha?? Aku pasrah?? Ayat itu begitu mudah untuk di ungkapkan tapi terlalu sukar untuk di lakukan. Walau kadang kala aku pasrah namun satu masa yg lain aku berduka. Jadi bagaimana untuk aku menerima ini semua?? Ajarkan aku untuk pasrah dan redha!!

Hati ini terlalu berdolak dalik sifatnya. Jadi bagaimana harus aku menanganinya. Wahai insan yg ku rindui... jika ini yg terbaik utk kte aku akan cuba utk melatih hati ini. Walau sukar @ terluka aku akan cuba sehabis daya. Jika sebaliknya aku terima dgn tgn terbuka. Tapi aku x mahu berharap kerana kecewa itu amat perit. Sangat sangat perit.

Ya Allah berilah aku kekuatan untuk semua ini.

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....