Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

02 July 2014

Sampaikan pesanan ini wahai bayu..

Di pagi yang hening hati terasa kosong. Kosong tanpa perasaan dan sesak dada dengan suatu perasaan yang sukar untuk di terjemah. Terasa jauh dari semua orang, terasa kehilangan, terasa sunyi, dan semua perasaan menjadi kosong.

Harus pada siapa harus ku luahkan keluh kesah hati ini. Pada manusia, pada tumbuhan @ pada bayu yang menyapa lembut. Manusia yang hanya tahu menindas tanpa memahami, pada tumbuhan yang hanya kaku dan pada bayu yang tanpa berpenghujung. Lalu aku memilah sebuah coretan.

Hanya dengan coretan aku dapat meluahkan semua rasa yang menyesak di dada. Aku rindu pada jenaka seorang jejaka tersayang....yang kini menghempas pulus untuk mencari rezki. Rindu pada usik tawa nakal nya, rindu pada segala ceriteranya, rindu pada sifat romeo nyer. Tapi aku perlu berkorban. Berkorban untuk sentiasa kekal di cc nyer memberi semangat.

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....