Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

09 July 2014

Bila Hati Mula Berbicara

Bicara hati terlalu dalam dan merumitkan. Rasa hati yang kosong, kosong tanpa rase dan perasaan. Seperti tersesat di tengah padang pasir yang tandus. Tak tahu mana arah yang perlu di tuju untuk meneruskan kehidupan itu.

Harus pada SIAPA harus aku berkongsi bicara hati ini?? Teman....Rakan... IbuBapa... Kakak...Abang.... Huh...terasa berat bebanan ini tapi.... Tidak...Tidak...Tidak... Aku tidak mahu membebankan insan-insan yang aku sayang. Aku juga tidak mahu tambah merumitkan keadaan.

Yaaaaa hanya pada Allah lah tempat sebaik-baik untuk aku berkongsi. Hanya Dia yang tahu betapa sakit dan deritanya seorang hamba itu. Yaaa Dia juga bisa memberikan jalan yang terbaik buat diriku. Semoga aku kuat untuk menempuhnya.... Amin....

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....