Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

06 September 2009

DILEMA MASA HADAPAN

salam pembuk bicara ckrg ni aku bru jer pas sahur kan ckrg puasa huuhuu....ni lah keje aku smntara nk tnggu smbhyg subh ni, ye lah aku ni klu dah t'tdr pas sahur b'mkna t'lajak lah subh, so dh thu klmahan dri aku akn wat lah paper kje utk tnggu subuh spaya aku x tdr n hari ni, blog ni lah jadi tmpat aku tnggu subuh heeheee...... lame dh aku x tlis kat cni kan, erm....ni smua tuntukan kerja yg mghalang aku utk meluangkan mse bersama ngan blog ksyangan aku ni heehee.....biasalah hdup sbgai stdnt, bak kte org x bzy bkn stdnt nmenyer huuhuu..... sblm ni bayangkan lah esk nk final exam ari ni aku sbuk pulun nk ciapkan asgmnt, ni smua asgmnt yg d bg d waktu akhir......2 x kes sakit hati g cz final projek mgkn akn d tolak dan mesti mmbuat pembetulan ni smua d saat2 akhir....waaaaa.....tension....tp alhmdulillah smua dh satel tnggal tnggu pangilan letchr tntg final projek plak, klu lah part aku yg kne pebetul mmg tension woooo....dh lah aku wat finance 2 dkat 2 week nk imbgkan smua tu huuhuu......klu part lein x pe cz x sush sngat heehee..... erm....x pe lh 2 smua tinggal tnggu jer, ckrg ni bzy ngan final exam...ckrg ni dh lpas 4 paper tngal 3 paper g cz gape lme sngat huuhuu....tp 2 advantage utk aku lbh byk mse utk stady.....yo lah 2 haaahaahaaa.....x pe lah janji hdp ni happy....tp cita pasal final ni sem ni tah lah aku mcm blur jer jwb exam nk kte x baca dah baca but x thu npe???? tp x lah t'lalu blur sngat smpai x leh jwb mksd aku ble dpt jer paper dia trus blank jap pe yg aku baca smua blank, dia kne taka time jap pas2 bru dtg ckit2.....aku hrap pas ni bnde ni x akan t'jadi g lah.....insyallah...pas ni aku exam 11.09.09. 15&16.09.09 n than finish heeheehee...... tp pelik lah tah mcm ne org duk sbuk2 final ktrg dak2 sem last ni sbuk duk cari tmpt tuk smbg stady heeheeeheee......aku pun t'joint lah skaki heehee...pas ni insyallah aku ingt nk smbg degre dlm banking tak thu lh npe aku nk smbg ke bidang 2 tp mgkn cita2 lame kot cz dlu mula2 aku nk bljr aku isi borg aku ambk cz banking choice kedua bru bisness....tp mse 2 aku intak 2 n banking dorg x ambk intek 2 dorg cme ambk intek first jer, so kuis call my self tnyer nk amkbk banking or business, stlh bincang ngan family aku truskan ambk business cz my family nk aku msuk intek 2 jugak....so ckrg ni dah hbis aku ambk business 2 yg degree aku nk ambk banking smbg cita2 lama huuhuu..... smlm aku search tenet n aku dpt cari 2 tempat jer yg tawrkan course yg aku nk 2 iaitu UITM n UUM.....2 utk intek 2 msuk dlm bln11 or 12 lah lbh kurg, tp tah lah aku keliru n di lema ckrg ni....klu trus msuk aku rse mcm akn blur plak ye lah bru jer hbis final tup2 nk trus smbg degree yg smmgnyer m'cabar 2 n satu g aku t'pk yg tempat2 tu jauh sngat lah, aku x rse aku blh servive hdp kat tmpat2 jauh ni....msti korg kte aku ni ank manja kan but aku bkn mcm 2 cme aku x prnh hdup t'lalu jauh ngan fmly so aku takut nk ambk risiko......erm....tah lah byk g halangan2 yg aku t'pk erm.....smua wat aku keliru n dilema.....dan ckrg kptsn yg aku ambk aku nk fokus dlu kat final exam n bnde ni smua aku akn wat pas hbis final n mgkn klu smbg aku akn ambk utk first intek nyer iaitu bln may cz aku blh relest tension walaupun hanya utk seketika heehee..... erm......2 lah smua dilema n cabaran yg patut aku hadapi wat mse ni, smua ni memohon aku utk b'pk secara matang n rasional.....ape2 pn aku hrap aku akn dpt wat kptsn dgn bijak n rasional.....krn smua ni akn menentukan hala tuju masa hadapan aku..... k lah rse nyer 2 je lah yg aku nk kongsi ngan korg smua wat mse ni, tak sedar masa b'lalu bru jer rsenyer layan blog ni thu2 jer azan subuh dah dgr 2 pe g jom2 kita tunaikan kewajipan kita utk yg maha esa, ingt enjoy2 gak but jgn lupa kwajipan huuheee.....ok taka care n w'salam.... salam ukhuwah fillah.....=)

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....