Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

08 September 2009

Cita kwn-kwn ku....

salam..... good mowning to everyone... erm....bru aku prasan aku suka tulis blog di pagi yg hening ni lpas sahur, tah lah mgkin suasana yg sepi dan tenang utk aku mencurah idea di dalam blog aku ni....k lah kte smbg tajuk ats tu mesti pelik kan but itu lah yg t'jadi pada aku baru-baru ni, tujuan aku tlis kat blog ni sekadar ingin mencurahkasn rahsia hati di samping ingin meminta buah pendapat rakan-rakan sekelian..... perkara ni klu d pikirkan tak lah t'lalu besar but masa n keadaan yg m'jadikan ianya menjadi besar...aku mulakan cita nya begini aku mempunyai seorang kawan yg lbh tua dr aku n than aku telah menganggapnya sebagai abg tidak lebih drp itu, ckp lah d cni aku mengelarnya sbg S kami telah lama kenal cuma x t'lalu rapat dan kami mula rapat tika aku bekerja di tempat yg sama dengannya selepas SPM. dari c2 kami menjadi kwn utk b'kngsi segala masalah krn dia juga menganggap aku sebagai adk nya. kami juga menjadi semakin rapat bila mana dia mula mempunyai hubungan dgn kwn rapat ku sendiri yg aku gelar sbg F, ni juga t'jadi krn aku lah yg myatukan mereka....aku tempat mereka b'kngsi masalah dan rujukan aku juga lah yg selalu menjadi pendamai pd hubgan mereka..... tidak thu d mne salahnya suatu ketika aku mendapat berita yg sukar utk aku p'cayai dan aku tidak memberitahu perkara t'sebut kpd F krn berita t'sebut mmg aku rase akn mengejutkan F. aku mendapt berita bahawa S sudah bertunang dgn kwn semasa belajarnya. aku menjadi marah dgn S dan menjadi b'salah dgn F...akhirnya F juga mendapat berita sendiri berita t'sebut dr S itu pn setelah aku mendesak S utk memeberitahunya.....alasan yg di berikan oleh S adalah ibu bapanya ingin dia mendirikan umah tangga dgn cepat..... satu perkara yg sememangnya aku x p'caya akn dilakukan oleh S pabila dia masih lagi cuba utk menghubungi F dan ingin menjalinkan semula hubungan dgn F. mana mgkin seorang lelaki yg sudh b'tunang ingin menjalinkan hbungan dgn wanita lain. mmg x masuk akal. aku x thu pe yg d fikirkan olh S???? pe yg dia nak sebenar-benarnya..pernh aku b'tanya jwpn dia sungguh mudah dia mencintai F dan dia sayang akan tunangnya.......ahhhhhhhhhh lelaki sungguh mudah kata-katamu.... sejak kejadian itu F mula menjauhkan diri darinya. ini juga krn F telah mnerima msg pesanan dr tunangnya yg menuduh F cuba merampas tunangnya.S pula x sudah2 meminta aku supaya memujuk F aku jadi marah ngan S sampai satu tika aku menghamburkan segala kemaraan padanya. dia merajuka ngan ku dan aku cuba memujuknya tapi dia msih juga bgitu akhirnya aku mengalah....dan sekarang dia dtg kembali setelah sekian lama utk memujukku dan ingin menjalinkan kembali tali p'shbatan yg dia sndri tlh memutuskannya. aku msih mendiamkan diri drnya, sgala msg dia x prnh utk ku m'balasnya....bkn menghukum tp aku msih lg marah ngan sikapnya yg suka2 hati ingin marah dan suka2 hati ingin kembali... biarlah dia memikirkan sndri pe yg perlu dia lakukan. pesanan saya utknya jgn lah t'lalu byk menyakitkan hati2 wanita di sekelilingnya dan jgn lah pk diri 2 kacak blh memainkan hati wanita sesuka hati. akan sampai satu masa pe yg dia wat akan kembali pada drinya . hukum alam ape yg kita wat kita akan terima kembali, jika baik maka baiklah dan jika jahat maka sebaliknya lah....so fikir2 kan lah... wat my best friends F jgn lah t'lalu mgharap kembali kpd S krn aku thu ko leh dpt yg lbh better dr dia, aku thu smua yg aku satukan dgn ko smua mengecewakan ko so ckrg aku hrap ko dpt mencari yg sesuai utk ko. aku akn sentiasa mendoakan kbhagiaan ko. ingt segala janji kita sape kawin awal, n sape kwin lewat x yah lah ku citakan ni rahsia kita b'dua huuhuu....=)so we are my friends 4 ever.... k/s: k lah subuh pn dah msuk ni aku nk solat lu pada kwn2 2 cuba lah bg pendapt tntg cita di ats ni. ni adalh di antara lumrah hidup manusia ni hanya sedikit msh byk g corat-carit hidup manusia di dunia ni... k w'salam... salam ukhuwah=)

4 comments:

  1. hahaha..
    cuba lah tukr selera plk cter ni..
    asyik time bgn tdow jer..
    hehehe

    ReplyDelete
  2. haahaaa....
    nk wat mcm ne
    dh akk suka tlis cita
    time waktu subuh
    huuhuu...=)

    ReplyDelete
  3. tulisan terlalu kecik...
    susah org nk bace...

    ReplyDelete
  4. biar lah
    sy pnyer blog ker
    awk pnyer blog
    huuhuu....=p

    ReplyDelete

Thankz cz sudi comment....