Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

14 June 2016

Rasa dengan jiwa sentuh dengan cinta




cinta membawa aku jauh ke dasarnya 
menakluk hati untuk tenggelam dalamnya
bila aku rasa dengan jiwa sentuh dengan cinta
maka dia akan hadir WUJUD....

Jiwa bila terlalu agungkan cinta semua rasa ada 
bila terlalu fikir tentangnya ada ketika dia hilang jauh

aku harap bila aku pejamkan mata
rasa dengan jiwa sentuh dengan cinta
kadang-kadang bila nafsu menguasai diri
kita akan melayang, ikut sangat kata hati
tanpa fikir mana yang baik mana yang tak

bila emosi semua benda jadikan puisi
Tapi ingat... nak jadi penulis paling hebat sekali pun
kita masih ada tuhan 
jangan terlalu ikutkan sangat perasaan awak
awak boleh menulis kebintang sekali pun
tapi pada waktunya awak kena tunduk ke bumi
kembali pada azali

apabila hati menyentuh saat jiwa goyah
aku jadi pemuja mengagungkan cinta
bila ia wujud dalam mimpi
aku jadikannya reality maka WUJUDlah...

Sumber : Filem Pendek Wujud 

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....