Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

04 August 2014

Nasib si Malang

Malam yang hening dia masih lagi belum boleh melelapkan mata. Otak yang masih bekerja memikirkn itu dan ini. Hanya keseorangan diri kesunyian dr semuanya. Mungkin sengketa yang berlaku menjadikn dia kini keseorangan. Dengan family yang jauh kawan2 yg punya tanggungjawab same sepertinya dan adik2 yg jauh di mata. Tanpa makan dan minum mata di paksa lelap untuk kesegaran di hari esok.

Seawal pagi dia sudah terjaga untuk melakukan tugas spt biasa. Bakul kain baju di angkat ke tempat basuhan. Namun sekali lagi dugaan buat dirinya sabun basuh habis. Untuk menguatkan diri mungkin secawan milo cukup tp dugaan skali lagi gula juga habis. Dengan diri yang lemah dia kuatkn utk ke kedai membeli sabun dan gula. Sekali lagi dia di duga dengan kemalangan kecil, mgkn dgn kelemahan bdn yg buatkn kemalangan itu.

Selepas balik dia pn menyambung tugas spt biasa. Mengemas dan memanaskn lauk krn msh byk lauk smlm. Slps siap dia yg keletihan membaringkn bdn dgn sakit2 bdn yg terjadi tp siapa sangka rupanya dia tertito. Kesilapan itu rupanya mengundang kemarahan pihak lain krn mknan tgh hri tidak di sediakan. Nasib si malang.... sengketa semalam semakin parah.

Di hujung hari dia menghabiskan masa keseorangan. Mlm menjelma dia menyambung rutin mengosok semua utk keselesaan bekerja. Pihak lain keluar mengambil udara. Slps siap dia cube utk relest tension dgn menonton tv tp rupanya dugaan tidak hbis di c2. Ade pihak lain yg bertanya bermacam soklan2 yg makin mengusutkn kpala yg sememangnya sdh kusut.

Ini lh cerita si malang, ianya hanya rekaan semata. Tidak ade kene mengena dgn yg hdp @ yg mati. Sekian terimas... :-)

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....