Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

17 August 2014

Dreaming

Aku menerima suatu berita yg mengejutkn. Aku tension... stress.... Kereta ku pandu tanpa tujuan, fikiran bercelaru menjadikan fokus pd pemanduan aku turut terjejas. Pedal minyk ku tekan tanpa had dan tnpa sedar meter sudah melebihi had laju.

Ketika aku hendak memotong di satu selekoh tiba2 kenderaan ku pandu hilang kawalan. Kereta ku melunjur merempuh sebuab pokok di tepi jalan. Kepala ku pening, kaki ku sakit, ade cairan hangat dr dahi ku. Aku terdengar suara2 di luar yg mengetuk cermin keretaku, tp aku x dpt memberikn reaksi.

Bila aku sedar kepala ku sakit, seluruh bdn terasa kebas dan tiba2 ak tercium haruman ubatan. Aku tahu aku kini berada di hospital. Aku cube mengerakkn tgn kanan tiba2 berat bila ku menoleh rupa2 nya suami tgh tito memegang erat tgn ku.

Mungkin tergangu dgn gerakn ak dia mula terjaga. Dia tersenyum memandangku. Aku gembira krn dia yg pertama ku lihat. Sdg ak cube mengerakkn bdn ak rsekn kaki kiriku berat bila keselak selimut yg menutupi kaki ku... Aku menangis.....

Erm...bersambung.... Nanti kn kesinambungan cerita ini pada article akn datang....

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....