Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

19 May 2012

When all about Purchase

Salam Ukhuwah....

"Mekanik: Kecik, barang yang ko order tu salah lah, PM kite kan barang2 manual yang ko g order auto tu wat pe, dah x blh masuk????" 
" Boss : Nurul, kenapa PM tu dh lebih dr 3 hari kat dlm bengkel tu, Request byk nie PM plak nak guna, kan saya dah ckp PM x blh lbh dr 3 hari kat dlm bengkel???" 
" Aku :......."
Tu semua terjadi last week di mana aku kene back up keje my partner yang baru pas bersalin and bercuti selama 2 bulan. So itu lah minggu pertama evrything about purchase aku kene wat, no partner, no back up and no more friends to help me... Padan muka aku kan haaahaaa..... But for me, Cararan itu lah yang aku suka, chayok...chayok....for my self...=) 
Ok tetibe rase nak share something barang yang wat kan aku kene marah ngan boss last week, sbb conform benda nie akan aku ingat smpai bile2 huuhuu.... Barang tu adalah BRAKE CHAMBER (BC)... brg nie untuk Lori Kontena @ bahasa saintifiknya Prime Mover (PM). Brg nie letak kat tayar dan berfungsi untuk memberhentikan PM dan di letakkan berdekatan dengan tayar. BC nie pun ada 2 jenis 1 auto 1 manual. Nie lah yang aku salah order sbb Pm kitorg nie pakai manual aku plak g order auto mmg lah x boleh nak masuk huuhuu... So pesanan dr aku bile brg smpai sila lah cek dulu btl2 and kalau x thu suruh sesiapa yang mahir utk cek dulu brg tu sebelum terima k...;-)

brake chamber....


Akhir kata salah ukhuwah fillah.... Belajar dr kesilapan adalah lagi baik dr belajar tanpa kesilapan...=)

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....