Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

19 June 2015

SuAtU kEpErCaYaAn


Dlm kepercayaan kpda pasangan hendaklah kita sentiasa berhati-hati..bukan krna tiada kepercayaan langsung tapi bila sepenuh kepercayaan diberi kesempatan pula yg diambil..sekurang2nya bila kita diberi ujian sebegini kita sudah bersedia walaupon hati terluka.
-Walaupon tak semua suami berperangai begini..kita sebagai isteri sentiasa la ambil tahu kegiatan suami..bukan ingin mengawal pergerakan suami,hanya perlu tahu di mana dan ape yg suami lakukan dgn adanya bukti..suami yg jujur tiada masalah utk berkongsi arah tuju dan bukti lokasi kpda isteri.
-Paling penting..isi kandungan hp suami.Suami yg tiada simpan apa2 rahsia dr isterinya..hp nya letak bersepah tanpa set pin kod.Org lelaki pasti tau yg org perempuan suka spotcheck hp nya.So klau hp sentiasa di sisi siap pin kod lg..adalah sesuatu yg disembunyikan.tolong jgn percaya bila suami beri alasan yg tak masuk akal.

Ingatlah wahai kaum lelaki..setinggi2 tupai melompat ape jadi kat tupai tu.. yg dikejar tak dapat ape jadi pd yg dikendong..selamatlah kau menyesal sepanjang hidup kau. Hati perempuan..sekali tertutup pintunya..selamanya terkunci.. Hargailah isteri krna itulah amanah yg Allah berikan utk kita pikul selagi hayatnya bersama kita.. insaflah para suami sblm Allah tarik amanah itu..

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....