Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

21 May 2015

Kuatkah Aku???

Aku selalu mempersoalkan..
sampai bila aku bakal terus senyum saat berhadapan dengan berjuta insan
Aku memilih untuk terus menjadi yang paling bersahaja.
 Menjalani sisi-sisi kehidupan yang hanya aku dan Tuhan sahaja tahu, 
peritnya menjadi yang sentiasa tampak menguatkan


Aku memilih untuk terus menjadi yang sentiasa tenang. 
Berhadapan dengan berbagai tipu daya kehidupan, 
namun tetap sahaja aku tenang. 
Melempar semanis senyum agar kalian tidak akan rasa rawan


Dan aku Mahu jadi yang
Sentiasa dipenuhi senyuman
Mewarnai tiap compang hidup dengan warna-warna girang. 
Mengajak kalian menyebar rasa sayang, dan terus kuat melawan hari mendatang


Walaupun aku hidup
Dalam dunia yang penuh igauan
Menelan perit dengan hanya
Sepasang senyuman


Tapi aku tahu
Tuhan bakal selalu menguatkan
Agar aku tidak lelah
Dan tersungkur dibahu jalan


No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....