Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

06 November 2014

Oh syahdu hati tiada yang peduli

Syahdu hati... sunyi hati... sedih hati... tapi tiada yang peduli...tiada yang tahu...tiada yang kisah... Ini lah nasib hikayat seorang budak kecik. Hakikat hidup...jalan hidup... perjuangan diri yang terpaksa di lalui...
Sungguh syahdu coretan hati di dunia maya. Bukan meraih @ mengadu simpati tapi cukuplah sekadar meluah rasa mengurang beban di hati. Mana hendak di cari sesuap nasi jika yang tinggal hanya keperluan tunggangan. Mana hendak di cari barang menghilangkan dahaga jika yang tinggal hanya untuk kepentingan yang lebih penting.
Ini lah liku-liku hidup seorang insan. Aku tidak pernah mengeluh kerana aku pernah hidup lebih dari itu suatu ketika dulu. Aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang. Biar aku susah tapi tidak untuk orang-orang yang aku sayang. Rezeki Allah itu luas jadi untuk apa aku mengeluh?? Tepuk dada tanya hati...

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....