Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

18 February 2013

MCD Dalam kenangan

Salam ukhuwah kawan2... Hai lately nie suka plak Nikekin membuka hikayat dahulu kala kan heehee... Ye lah dah nama pun hikayat memang cerita dahulu and ckrang lah. Kali nie Nikekin nak share plak pengalaman Nikekin keje kat MCD sementara tunggu result SPM..

Tempat mcd tu adalah di rahsiakan heehee... Nikekin masuk keje waktu tu akhir tahun 2005 sampai bulan 9 tahun 2006. Lama x lama lah keje situ, best enjoy and pengalaman bekerja yang pertama, memang penat lagi2 waktu customer ramai, memang balik x ingat pe terus tito heehee....

Pengalam yang paling aku x lupa, mase kene g kursus masak ayam kat hotel blue wave shah alam, dalam ramai2 tu aku sorang jer yang comei and perempuan waktu tu cume 3 orang jer memang terbaik lah heehee.... Pastu waktu aku joint event birthday party seorang customer nie kat umah dia kat andalas x silap aku. Waktu nie aku terpaksa joint sebab seorang member yang patut joint x de sebab mc and yang paling kelakar de ke patut aku terpaksa pakai mascourt mcd tu. 

Masa tu memang funny and penat sebab mascourt tu besar and panas. Activity lain waktu family day mcd kat PD memang happening and best. Last memory waktu aku last day kat MCD, habis kene mandi ngan air coke+ais lemon tee + sabun and macam2 air dorang campur. dengan baling tepung ayam tu lagi baju teruk kene sapu ngan majerin haahaa... memang kenangan yang sukar utk di lupakan.... MCD terbaik lah heehee.... 

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....