Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

23 February 2012

My Love Playgirl????

As Salam...
aku x thu lah lah kawan2 perasan sejak akhir2 nie aku banyak post entry berkaitan dengan ceritera novel2 yang aku baca kan. Bukan pe aku punya perangai nie pelik ckit orang kalau tension akan wat something happen kan tapi aku pulak bila aku tension aku suka baca novel. Nak tahu sebab pe, coz bila aku baca sesebuah novel tu aku akan cube masuk dalam dunia penceritaan tu dan bila dan terlalu lama baca minda akan penat so aku trus rest so x de lah nak pening2 kepala fikir pasal masalah tu heehee...=)


Ok aku nak share novel yang aku baca baru2 nie tajuk dea "My Love, Playgirl" Tulisan Novelis Siti Nur Dhuha Serba sedikit berkaitan dengan sinopsis dea.... Puteri Laila merasakan kehadiran Hasrul dalam hidupnya bagaikan bala apabila musibah sering menimpanya setiap kali lelaki itu mendekatinya. Kisah gila-gila mereka berterusan apabila Puteri Laila mendapat tahu Hasrul sebenarnya mempunyai pertalian persaudaraan dengannya. Megat Kamarulzaman, iaitu ayah Puteri Laila telah jatuh miskin dan mempertanggungjawabkan Hasrul menjaga Puteri Laila. Dapatkah Puteri Laila tinggal bersama Hasrul di rumah yang sangat uzur itu??? Bagaimana Hasrul menghadapi perangai Puteri Laila yang gila-gila bahasa itu???

My Comment: cerita ok de pengajaran2 yang agak sesuai untuk sandaran hidup, cuma kadang2 de gak part2 yang tak munasabah dalam cerita nie and than part ending dea mcm kurang memuaskan.... Tapi saya suka gaya penulisan yang santai dalam novel-novel Siti Nur Dhuha...=)

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....