Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia perfect, Banyak yang perlu di korbankan banyak juga yang terpaksa dilepaskan, Sesekali langkah tersadung rebah menyembah, Sesekali melangkah gagah tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentu kesabaran dan air mata.... Selagi prinsip hidup berada di atas landasan yang betul, usah di gusar pada ANUGERAH TUHAN.... Anggaplah bila sesekali di duga, Itu sekadar untuk mematangkan & mengajar kita untuk bangun menjadi SESEMPURNA INSAN.....

My friends...

27 January 2010

SEGALANYER BARU BERMULA....

gambar sekadar hiasan.......
SALAM UKHUWAH....
erm....pasal tajuk 2 mmg ia berlaku pada diriku, ckrg ni aku bkn lagi bergelar student tp aku ckrg bergelar pekerja haaahaaa....tp i2 lah perjalanan ku bru bermula..... aku bru jer diterima bekerja di sebuah syarikat swasta yg sederhana dan aku punya bidang adalah sebagai pembantu akauntan....erm.... dgr mcm best kan keje 2 tp aku yg duduk di tempatnyer saja yg thu heeheee.... mmg best bidang 2, gaji pn best huuhuu....tp tiap hujung bln mcm ckrg ni 2 yg pening huuuuuuuu..... rase mcm nk lari jer dr c2 heeehee, tp x blh kte kne lah bersabar kan, kje pn bru jer bermula..... so kne lah mantapkan hdp dlu bru cri kje lein kan?? kan?? kan???
oh......kje aku and lbh kpd tugas aku adalah sbg acc payable.... aku pnyer kje duk match invois, do and po.....apa bnde 2??? erm dia mcm smua resit2 jual beli brg lh lbh kurang huuhuu.... pas 2 wat cheq and byr payment.... selain 2 smua pasal pmbyaran aku yg kne hendal and melayan customer pnyer pmbyaran pn aku huuhuu..... nmpk mcm ckit tp bila hjung bln penuh aku pnyer box ngan resit2 2 smua huuhuuu.... mcm ckrg ni pnuh dah 5 box aku yg aku bru siap kan de lah separuh tngal 1 box lbh jer yg x wat g cpt kn aku wat kje heeheeee......
ni bru cek resit2 tu smua blum g kay in dlm comp and wat cheq huuuuu....... poning kepala..... tp best lah kje cni dak2 office sporting, bos pn ok and keje pn enjoy.......so happy lah kje cni huuhuu.... tp mgkn x lme cz kat cni aku cme ganti org bersalin jer and klu dpt kje mane2 mgkn aku pergi kot heehee... ye lah wat mse ckrg ni aku mencari kerja yg menjamin mse dpt aku huuhuu......
erm.......ha lupa kau nk share 1 cita klakar yg jdi kat office aku huuhuu..... cita ni jdi mse 1 day aku keje kat c2 heeheee.... mse mula2 msuk office jer aku di bawa kat HR department akk 2 bg lah ceramah ckit pasal office and pas2 dia bwak lah ktrg, mse 2 de lbh 3 org dak baru termasuk aku g kenal2 ngan staff2 kat c2...... mula2 ok pas2 smpai kat bhgian production smua pandang ktrg semacam jer.... pas2 blh plak dorg tnyer akk 2 dak2 sek mne wat lawatan ni.... adaker patut dorg tnyer mcm 2 huuhuu..... mse 2 ktrg snyum jer lah pas akk 2 g thu dorg gelak cz dorg kte ktrg ni smua mcm dak2 sek.... tp yg x best nyer aku pn kne, klu yg lein 2 mmg lah bru hbis spm tp yg aku ni huuhuuu.......erm kat department aku pn aku kne mcm 2 gak huuhuuu..... erm... kecik sngat ker bdn aku ni smpai ckp dak bru hbis spm???? atau muka aku yg msih mcm budak2?????
erm.....tah lah tp i2 lah diri aku huuhuu.... k lah aku dh x thu nk tlis pe lg ni, so ni jer lah yg aku nk share wat mse ni, tp sowi lah x de pic cz dlu aku slalu pnjam kad reader mmbr utk transfer gmbr tp ble dh lein2 kne lah bli sndri huuhuu.... so insyallah klu aku dh bli and de mse nnti aku share gmbr ngan korg smua k huuhuu.... k teke care and wasalam.....=)
wassalam........=)

No comments:

Post a Comment

Thankz cz sudi comment....